Sunday, 7 September 2014

JALAN-JALAN CARI IKAN SALMON




Assalamualaikum


Salam hujung minggu di petang hari Ahad... kan haritu saya cakap nak makan ikan salmon kan... ingatkan nak pegi makan semalam...tapi sebab semalam husben sibuk sikit...makanya harini baru la kitorang pegi Pavillion jalan-jalan cari makan... tengahari semalam saya goreng ikan selar pun makan sedap jugak...goreng garing-garing...makan masa panas...aishhhhh memang feveret Azwa dan Aliah...ada je orang jual ikan salmon kat pasar...tapi tak reti lak saya nak masak... takut tak sedap...udah la harganya mahal kemain...



Sampai kat Pavillion tadi pukul 12.00 tengahari... terus menuju ke Food Republic oder Ikan Salmon Teppanyaki... memang kat sini la makan ikan salmon yang paling lazat..kalau tempat lain rasa macam kureng sikit... so yang kat sini saya bagi 5 bintang!!!Pewww lepas dah kempunan...kempunan ngalahkan ibu mengandung la pulok..hikhik..


Yang ni Azwa kongsi dengan Aliah...ada ikan salmon jugak...



Lepas makan terus ke Daiso kat tingkat atas Pavillion... memang hajat nak ke situ semata-mata nak beli alas kaki nak letak kat dapur dan depan bilik air... murah kalau beli kat Daiso...harga kan RM5-00 aje...  kalau beli kat Tesco ke Giant ke mahal gak harga alas kaki ni...  tapi macam biasa la budak-budak pompuan ni kalau dah sampai ke Daiso macam-macam dibelinya... saya cakap boleh je ambik apa yang awak suka tapi balik nanti kena picit kaki ibu...he he he... sabo je la kan ibu ni...



Sementara diorang pegi toilet, saya ralit tengok orang buat roti...nampak roti ni lain dari yang lain sikit... ovennya pun special... saja tengok teknik diorang buat roti ni..  saya tak beli pun... 



Ni la roti tadi tu...macam bentuk mug... mungkin rasanya crispy sebabnya doh tu digelek nipis dan tak dibiarkan kembang terus bakar...



Pastu singgah makan donat kat Jco Donut... ayahnya nak minum kopi...



Saya lak makan Yogurt kat sini... eh murah tau beli yogurt kat Jco Donut... taraf-taraf macam ni kalau makan kat Tutti Fruiti harga dalam RM20-00 tapi kat sini harganya cuma RM10-60 aje...  rasa sama je... 



Diakhiri cerita harini dengan gambar Aliah dengan ukulele...konon nak ganti Najwa Latif la ni...heheh... acah aje... saja suka-suka main kat dalam rumah...


Sekian...


Wassalam