Wednesday, 27 August 2014

SAYA SUKA BUAT PIZZA



Assalamualaikum


Saya suka buat pizza...hari-hari pun saya boleh buat pizza...he he he... macam ayat budak baru masuk sekolah lak yek...


Harini kawan baik Aliah, si Aifa dan Sarah nak datang rumah lepas balik sekolah kebangsaan...sementara nak pegi KOKO, kiranya transit la dulu kat rumah saya... petang semalam saya tanya Aliah, OK tak kalau ibu nak buatkan pizza aje...takyah makan nasi...Aliah kata dia lagi suka makan pizza yang ibu buat... OK la tu...senang kerja ibu... takyah ibu masakkan nasi....



Pada saya mudah aje nak buat pizza ni... lebih-lebih lagi kalau guna resepi doh pizza tu sendiri...tak banyak bahan...takde telur dan margerin... tapi harini saya buat pizza guna doh roti lagi... cumanya saya tak letak susu pekat atau susu tepung...



Macam biasa saya akan uli guna tangan aje... suka lak uli doh..bila uli doh guna tangan, saya rasa macam terapi... uli pulak dengan penuh kasih sayang...kehkehkeh...nak muntoh lak baca yek... pada saya lagi lenguh tumbuk cili daripada nak uli doh ni...he he... 5 minit aje uli...dah boleh tunggu kembang 30 minit....


Memang gebu kalau buat pizza guna doh roti..sesuai kalau anak-anak yang nak makan... kalau saya dan husben, lebih suka pizza yang keras dan nipis sikit...




Kakak siap nak bawak bekal pizza pergi sekolah... kat rumah dah makan sekeping... panas-panas dah masuk plastik jadinya berwap...



Suka tadi Aifa dan Sarah makan... Aifa makan sampai 3 keping...selalu kalau makan pizza kat kedai makan sekeping aje katanya...heheh... 





Orea Cheesecake no bake yang saya buat malam tadi... ni tunggu esok punya cerita ye... nanti esok taktau nak cerita apa...hikhik...



Wassalam