Saturday, 23 August 2014

RED VELVET & WALNUT CARROT SLICE CAKE



Assalamualaikum






Tak sangka haritu kawan masa sekolah dulu tetiba whatsapp saya... dia kata dia terliur tengok Walnut Carrot Cake dalam blog saya... ampunnnn...he he... mungkin dia search google pastu terjumpa blog saya kot... sebabnya saya memang tak bagitau kawan-kawan yang saya ada blog... cuma kawan-kawan rapat aje yang tahu pasal blog saya ni...

 Dia oder 2 biji Walnut Carrot Cake dan 1 biji Red Velvet Cake untuk semalam dan harini... harini ada open house kat rumah dia...semalam untuk kawannya bawak balik ke Putrajaya...


Sekarang ni saya suka letak kismis dalam Walnut Carrot Cake :)

So saya pun bakar kek-kek tu petang semalam.... tapi sayangnya sebiji kek carrot saya mendap di bahagian tengah... lepas dikaji dan dibuat post mortem, tahu dah saya kenapa kek jadi camtu...hikhik...  kek yang mendap tu saya potong bahagian yang dah elok masak, saya hiaskan dan saya siapkan untuk kakak bawak pagi tadi untuk jamuan hari raya kat sekolah... dapat la 20 ketul... ada la hikmah kek tu tak menjadi kan... kalau tak, nak suruh kakak habiskan stok kuih raya yang ada kat rumah ni aje... yang bestnya masa kat sekolah tadi, tetiba kakak kena panggil dengan guru displin... suspen je kakak ingat apsal... rupanya guru displin tu cakap nak tanya berapa harga walnut carrot cake yang saya buat tu... mungkin nak oder lepas ni kot...he he he...


  Walnut Carrot Slice Cake yang ni untuk malam tadi... masa buat malam tadi rasa okey sikit potongannya...

Pagi tadi saya terpaksa la buat lagi sebiji Walnut Carrot Cake..  open house rumah kawan tu pukul 3 petang sampai malam... jadinya pukul 11 pagi baru saya letak cream cheese frosting...




Nak buat slice cake macam ni memang perlukan kesabaran yang tinggi... dah la saya ni bukan jenis orang yang tekun dan teliti... tapi sebab nakkan cabaran, redah aje la kan walaupun saya rasa buat cupcake atau sebiji kek besar lagi mudah kerjanya...  cumanya saya suka slice cake potong macam ni nampak comel... senang untuk tetamu nak makan... tapi nak siapkannya memang hazabedah...heheh...


Tadi punya potongan untuk Walnut Carrot Cake ni tak berapa kemas... tapi harap rasanya sedap..hewhew...

OKbye...nak pergi openhouse rumah kawan saya tu kat Alam Impian... 


P/S...aiseymen...dah takleh nak merapu sangat kat blog sekarang ni...sebabnya husben dah jadi pembaca setia  :)



Wassalam