Friday, 20 June 2014

HANDPHONE




Assalamualaikum


Sebulan sebelum exam pertengahan tahun...

Aliah  :   Ibuuuu...saya nak hp boleh tak?
Ibu    :   Budak kecik takleh ada hp..
Aliah  :   Kawan saya kat sekolah semua ada hp..
Ibu    :   Oklah...kalau exam ni awak dapat no. 1 sampai 10 nanti ibu belikan...
Aliah   :   OK..janji tau :)


2 hari sebelum  nak cuti sekolah...

Aliah    :   Ibuuuu...nak tau tak....saya dapat nombor 5 dalam kelas...
Ibu    :    Hahhhhhhh...awak dapat nombor limaaaaa!!! Biar betulllll !!!
Aliah   :   Betullll..saya tak tipu...
Ibu    :   Boleh pulak awak dok kelas no. 1 dapat nombor 5...ingatkan tak logik je awak leh dapat nombor tu...he he he... habistu awak nak gak ke hp tu... nanti kalau ada hp, elok-elok dapat nombor 5, hujung tahun nanti taktau dapat nombor berapa...awak asik dengan hp aje...
Aliah   :   Takpelah...saya taknak lah hp tu..
Ibu    :   Habistu awak nak apa..
Aliah   :  Nanti saya fikir :)
Ibu   :    (fuhhhhh legaaaaa..)



Harini acik pergi ambik reportcard Aliah kat sekolah... acik cakap biar ayah la pegi ambik...Aliah nak ibuuuuu jugak yang pergi ambik... OKlah ibu pergi... dapat gak jumpa guru kelas...  cikgu cakap kelas Aliah tu semua murid dapat Band 6 untuk semua sabjek... bagus la tu... acik tanya cikgu, Aliah dalam kelas aktif tak... cikgu cakap sangat aktif...heheh...tak sangka la pulak... nampak kat sekolah macam pemalu aje...  jadinya KSSR ni bagus jugak dapat jadikan murid-murid berfikir dan ambik bahagian dalam semua aktiviti...

Berbalik pada cerita handphone tadi, bukannya takleh nak belikan hp untuk Aliah... sekarang pun harga handphone kalau Lenovo ada yang murah... cuma acik dan husben takut nanti Aliah leka dan ralit dengan hp...  tapi kalau ada keperluan, kena gak la belikan nanti...buat masa sekarang ni tak nampak lagi kepentingan hp tu untuk Aliah... setakat whatsapp tanya kawan, hai awak tengah buat apa, takyah la yek...hehehe...

So semalam Aliah dah bagitau dia nak hadiah apa... nak mainan Lego... kalau Lego takpe...boleh ibu main sekali...kihkihkih...teringat masa kecik dulu main lego buat rumah...ohoiiii tak sabar nak pegi beli :)


Ceria Selalu :)


Wasalam