Wednesday, 16 April 2014

RAJIN IBU RAJIN



Assalamualaikum


Semalam punya cerita... cerita terlebih rajin... alkisahnya dari minggu lepas kakak herbalife tu suruh acik buat kek pisang tapi acik asyik tunda sampai la semalam baru acik buatkan.... abanglong lak sejak sampai rumah hari Jumaat lepas, tak sudah-sudah suruh ibunya ni buatkan Walnut Carrot Cake... dah lama teringin katanya... dari cuti semester lepas abanglong cakap nak makan kek tu sebenarnya....akhirnya semalam ibu buatkan... tak larat dah nak dengar abanglong asal nampak muka ibu je cakap nak carrot cake nak carrot cake...he he he...


Kakak herbalife tu oder 2 biji kek pisang...suruh letak almond slice... kalau 2 biji kek pisang acik kena buat 2 adunan bersamaan 500 gm tepung....  acik pulak suka buat sekali 1kg tepung... senang je sekali kacau pret pret guna mixer tu kan... dah bubuh adunan dalam 2 loyang, bakinya acik letak dalam bekas aluminium foil... teringat lak nak bagi makcik-makcik jiran sebelah dan belakang rumah.... almaklum jiran-jiran acik semua warga emas... makcik2 ni kan selalu bagi acik macam-macam...tapi acik kadang-kadang je balas... sesekali baru la nak bagi kek pisang ni haaaaa...

Setiap kali acik bagi makcik2 ni kek, mesti acik rasa sayu.... masa arwah mak acik masih hidup, arwah selalu cakap teringin nak makan kek yang acik buat... tapi masa tu acik memang tak pandai langsung buat kek... dah la tak pandai, malas pun ye jugak...sebab masa tu acik kerja dan sibuk jaga anak2 kononnye... acik cakap kat arwah mak, "kan senang kalau beli aje.." Sampai ke sudah arwah mak tak merasa kek yang acik buat... sedihhhhhh...(tengah menaip ni pun air mata dah meleleh...)



Masa acik tengah buat kek pisang, abanglong monyok je...

Abanglong   :   Saya taknak kek pisang.. saya nak carrot cake..
Ibu     :     Kek pisang ni ada orang oder la..
Abanglong     :    Bila ibu nak buat carrot cake saya?
Ibu          :       Ye yeeeee.. lepas ibu buat kek pisang ni, ibu buat la carrot cake awak tuuuu...
Abanglong     :    Yehhhhhhhhh...akhirnya ibu nak buatkan :)



Makan la puas-puas carrot cake ni ye abanglonggggg.... sudahnya sebelum tido makan kek, brekfes pun makan kek...kihkihkih...


Ceria selalu :)



Wassalam