Wednesday, 2 April 2014

BERKELAH DI TAMAN NEGARA PAHANG




Assalamualaikum


Lambat lak nak update cerita cuti minggu lepas.... takpe la kan... asal ada... buat kenangan di hari tua..

Cuti sekolah kalini ajak famili Noni ikut sekali... famili Noni memang suka kalau balik kampong husben... diorang memang adventure sikit... husben acik yang asal kampong pun tak berapa nak adventure...hikhik...

Layan je la gambar-gambar ni yek...


Hari Isnin kitorang sampai kampong husben... rumah MIL seberang Taman Negara tu aje... famili Noni tidur sekali kat rumah MIL... hari ke 2 baru kitorang sewa bot untuk nak berkelah sambil melawat jeram-jeram yang ada... 



Seronok budak-budak ni naik bot... acik & Noni yang suspen jek bila time bot melalui arus deras... diorang ni lagi suka... semput makcik...bot laju lak tu...tapi takde la selaju naik bot kat Pulau Langkawi.. yang tu lagi buat acik kecut perut sampai tobat taknak naik lagi..hehe..



Kitorang jumpa tempat yang bagus untuk nak berkelah sambil mandi sampai kecut :)




Masing2 sibuk angkut barang..


Pilih kawasan nak pasang khemah..



Khemah yang ni husben pasang dengan abangngah... khemah beli kat carefour...3 tahun sekali baru pakai balik...sebab tak rajin nak berkhemah kannnnn...



Famili Noni pasang 2 khemah separuh..diorang ni memang selalu berkhemah... dalam hutan boleh, tepi laut boleh, tengah laut atas bot pun boleh....heheh...siap lengkap semua barang nak berkhemah...



Alat-alat memasak ni semua Noni punya... acik bawak badan aje...heeeeeeee...


Bekalan dari pagi smapai petang... nampak banyak tapi bila dah petang tinggal sikit aje yang bawak balik... anak2 kitorang kerjanya mandi makan mandi makan...gituuuuu...



Budak pompuan mandi kat tepi aje... masing-masing jadi rentung sebab mandi berjemur tengah panas...ada diorang kesah sunburn ke tak... mak2 aje yang kesah sangat..kihkihkih...



Noni siap masak nasi... ayam BBQ ni pun Noni dah siap perap dari Shah Alam pastu difrozenkan dan dibalut pastu simpan dalam bekas ais tu kan... masa kitorang masak ni masih beku lagi tau.. pandai sungguh Noni bab2 masak sambil camping ni...harapkan acik memang takde laaaaaaaaaa...adeiiiii...



Seronok diorang mandi walau matahari dah terik..



Memang berguna sangat kuali ajaib ni... 



Husben Noni siap bawak pancing... 



Masa ni Noni tengah tumis bawang nak masak Sambal Sardin...




Siap menu kitorang haritu... Nasi putih, Sambal Sardin, Sambal Ikan Bilis, dannnnn...



Ayam Bakar...emmmm dap dap...



Yang lelaki2 ni lak mandi tengah sikit...



Ahaiiii seronoknya diorang mandi sungai... acik tak mandi pun..dok kat tepi aje..hehe...



Sekian percutian kitorang kat Taman Negara Pahang... percutian bajet paling murah sebab takyah nak sewa chalet atau hotel...dok tido kat rumah MIL aje...he he he...



Wassalam