Thursday, 13 March 2014

MARAH TANDANYA SAYANG



Assalamualaikum



Harini terasa berat kepala...denyut-denyut... terasa panas sangat... rasa nak duduk dalam aircond setiap masa... pastu pengsan nak bayar bil letrik hujung bulan...ahaiiii.... dalam keadaan sekarang ni, bertabah la dengan setiap ujian dan dugaan yang datang.... mudah-mudahan esok lusa hujan turun... mudah-mudahan juga esok lusa dapat berita baik tentang pesawat MH370 tu...selagi tak jumpa, selagi tu hati ni risau aje... Ya Allah, hanya Engkau saja yang Maha Mengetahui...


Kesian lak Aliah ni tadi kena marah dengan acik... sekali sekala kena tegas jugak dengan diorang ni kan... mula-mula cakap lembut-lembut... tak jalan... naik sikit suara... eh tak jalan jugak... tiba-tiba ibu jerit high pitch, haaaaaaaa baru jalan... heheh... sebab Aliah ni anak bongsu, jadinya manja terlebih sikit... suka sepah-sepah baju... selalu kakaknya la jadi mangsa  tukang kemas.... 

Ibu marah bukannya apa...sebab nak anak-anak ada sifat tanggungjawab dan berdisplin... kalau tak diajar dari sekarang, takut sampai ke besar suka lempar-lempar dan sepah-sepah baju... memang nak kena karate la tu dengan ibu...hehe...

Haritu masa kawan baik Aliah, si Sarah dan Aifa datang rumah...seronok pulak dengar diorang berdua bercerita... bagusnya la Sarah tu kata dah pandai masak nasi... anak-anak acik memang takde sorang pun yang pandai masak nasi lagi... salahnya acik la jugak kan... tak pernah ajar diorang dah tak pernah suruh... ingat nanti kena ajar jugak... termasuk ayahnya sekali!!!




Wassalam