Friday, 14 March 2014

CIKGU MATEMATIK PALING SINGA




Assalamualaikum


2, 3 harini Aliah dan kakak mintak tolong acik selesaikan homework Matematik... kalau Matematik ok la...acik memang suka... kalau sabjek lain tu memang mintak ampun la.. I is don't like okeyyyyy...

Kadang tu acik malas nak ajar Matematik diorang ni...sebabnya takut apa yang acik ajar tak sama dengan cikgu kat sekolah... kang komfius pulak... dulu acik suka buat formula sendiri... yang acik senang faham... asal jawapannya betul...

Tapi acik memang takde tokoh nak jadi cikgu la...sifat kesabaran tu kurang.. kalau dah tunjuk pastu asik tanya atau asik salah, ringan je tangan rasa nak mencubit..hewhew... suara lemah lembut tetiba boleh tukar jadi singa.... kesian la anak-anak acik..dapat ibu garang macam singa :)


Suka acik buat soalan pecahan ni... lepas jawab, tengok jawapan kat belakang...eh betulllll :)



Almaklum dah lama tinggalkan... nasib ingat lagi... masa acik tunjukkan cara acik buat ni tadi, kakak cakap tak faham yang negatif bila campur positif tu... 

 

Acik tunjuk sekali pastu bagi dia soalan... nasib cepat faham... nombor yang besar tolak nombor yang kecik...pastu tengok sebelah nombor besar tu campur ke tolak... haaaaaa gituuuuuu...




Diakhiri cerita, lunch harini acik masak Sup Daging letak kentang dan Goreng sayur kacang buncis letak cendawan... Alhamdulillah...



Wassalam