Friday, 28 February 2014

ROTI JALA... TAK KIRA NAK JUGAK KARI AYAM..HE HE...




Assalamualaikum


Semalam geng minum shake Herbalife, Warda tiba-tiba nak oder Roti Jala...pulak tu nak jugak acik sediakan kari ayam sekali... acik cakap la selalunya acik buat roti jalanya aje... memang takde sediakan kari ayam... tapi kesian lak kat Warda... acik siap-siap cakap kari ayam acik masak tak sedap...Warda cakap takpe...nak jugakkkkk..adeiiiiiii...lomah makcik..

Acik ni bukannya apa...segan nak masakkan kari ayam tu...sebabnya acik kalau masak kari kurang guna minyak masa nak menumis... selalu kalau makan kari yang sedap kan minyaknya agak berenang sikit... dah Warda kata tak kisah asal ada kari ayam, belasah aje la ye..heheh...




So pagi tadi lepas solat Subuh acik dah mula menjala... untuk Warda 100 keping, kak Azimah Herbalife 30 keping...buat 2kg tepung dapat 150 keping.... ada belen tu untuk anak-anak acik makan kejap lagi...

Kalau kita nak sediakan kari ayam untuk roti jala ni, sebaiknya beli bahagian dada ayam... kalau kat pasar Seksyen 6, kita boleh suruh penjualnya potong kecik-kecik isi ayam tu...cakap dengan dia potong roti jala... tau la dia nak potong camne...

Jadinya yang membeli roti jala dan kari ayam kita nanti takde la rasa rugi sangat...isi ayam lebih.. ada gak la bahagian tulang-tulang sikit... puas la makan ye dok... nak bagi meriah, kita letak kentang yang dipotong kecik...



Harap Warda suka :)



Wassalam