Tuesday, 4 February 2014

PEMANGGANG AJAIB IDAMAN SURI UNTUKKU YANG DAH LAMA MENGIDAM..HE HE..



Assalamualaikum


Alhamdulillah dah selamat sampai kat rumah dari bercuti... cerita pasal cuti tu nanti acik cerita kemudian... harini nak cerita pasal kuali ajaib yang acik beli kat Idaman Suri, Langkawi... dah lama acik mengidam nak beli kuali ajaib ni..ye la kan..acik kan suka bakar-bakar ayam... sebelum ni bakar atas pemanggang beli kat IKEA...leceh sikit sebab takde penutup...acik terpaksa tutup pakai tutup periuk nak bagi cepat masak... tengok orang dah ada kuali ajaib, teringin la jugak kan...tapi takmo beli yang mahal..nak beli harga yang murah aje...kedekuittttt...he he he...



Ambik ko...acik beli sampai 4... 3 yang saiz 36cm...tapi yang ni bukan acik punya... acik belikan untuk Noni, Ida dan kakak ipar acik yang kat Melaka tu... 



Acik punya acik beli saiz 44cm... dah ukur dah masa beli tu...kiranya muat la 4 bahagian dada ayam sekali bakar...hikhik...



Masa acik sampai je kat Langkawi terus ke Idaman Suri dulu...konon dah tak sabar sangat nak tengok kuali ajaib ni kan..sampai-sampai je terus beli 4... tak fikir panjang sebab harganya murah sangat... yang 36cm tu RM52...yang 44cm acik punya harga RM67.... 

Pastukan bila dah beli kawan kat FB cakap jangan beli kuali ajaib kat Idaman Suri...tak OK katanya... dia suruh beli kat Haji Ismail Group... suspen gak masa kawan tu kata tak OK...acik dah beli takkan nak pulang balik kan...masa acik pegi ke HIG tu nampak la kuali ajaib tu kat situ...jenama VANTAGE... rupa memang sebiji macam yang acik beli kat Idaman Suri...harganya RM99-00... ada la rasa menyesal sikit apsal la aku tak beli yang VANTAGE ni... pastu fikir balik takpe la kalau kuali ajaib Idaman Suri ni tak OK... tawakal aje la kan...



Pagi tadi tak sabar pegi beli dada ayam kat pasar...balik rumah terus perap macam-macam sos...letak daun rosemeri kering...letak minyak zaitun sikit... terus bakar guna kuali ajaib Idaman Suri... alhamdulillah menjadi dengan jayanya.... tak melekat langsung... 1/2 jam dah masak rata... 


Kakak ipar acik yang datang dari Pahang pulak cuba masak Pais Tempoyak Ikan Kembung... pun jadi jugak...kejap aje dah masak... masak Pais ni kakak ipar acik guna aluminium foil... tapi acik bakar ayam sebelum tu acik letak aje dada ayam atas kuali ajaib tu...dua-dua pun OK...

 

Kesimpulannya, tak sia-sia lah acik beli kuali ajaib Idaman Suri ni...cepat dimasak sedap dimakan...he he... harga pun murah aje...


Pasni nak cuba bakar kek pulak..kot la jadi yek :)



Wassalam