Wednesday, 26 February 2014

BUBUR AYAM UNTUK ANAKKU :)



Assalamualaikum


Pagi tadi acik pening nak masak apa... tanya kakak masa bawak kakak minum kat Kelab Nutrisi... sejak kakak masuk sekolah mengengah dan sekolah sesi petang, ada la geng acik ke sini  ke sana waktu pagi... kiranya besfren forever la kononnya kan...he he...

Kakak cakap nak makan Bubur Ayam ibu buat... eh bagus gak idea kakak tu...rasanya lama dah acik tak masak bubur ayam... selalu kalau nak makan bubur, kitorang makan kat Restoran FC kat Kompleks PKNS...bubur ayam kat situ memang lazat...

Acik tanya nak letak apa kat bubur ayam tu... kakak suruh letak carrot dan isi ayam aje pun dah cukup... tapi acik masak bubur ayam tadi ada gak letak sedikit halia dan lada hitam... sedap la sikit kot rasanya yek... isi ayam pulak separuh acik masukkan dalam bubur...separuh lagi acik goreng kunyit letak bawang...


Suka sangat la kakak makan bubur ayam sebelum pergi sekolah tadi... Aliah pun suka jugak... siap suruh acik siapkan bubur ayam ni masuk bekas nak bawak pegi sekolah untuk KOKO petang ni... nak makan dengan kawan katanya...

Seronok kan kalau anak-anak suka makan :)


Wassalam