Wednesday, 19 February 2014

BAGUSLAH LABUH, IBU...



Assalamualaikum


Tadi pening sekejap... alkisahnya kakak ada KOKO...Aliah pun ada KOKO jugak...dua-dua kena pakai pakaian Puteri Islam yang pakaian macam doktor tu... kakak dah pakai pagi pastu terus duduk kat sekolah sampai petang... masalahnya tudung pink Puteri Islam ada sehelai aje... ahhhh sudahhhh... masa acik suruh Aliah pakai Tshirt lengan panjang Puteri Islam tu, Aliah masih OK lagi... walaupun muka dah monyok sebab tak dapat pakai baju minggu lepas...

Tapi bila acik cakap tudung pink kakak dah pakai, acik suruh ALiah pakai tudung pengawas yang kaler biru aje...huaaaaaaaaaaaaa...terus nangis teresak-esak...camne nak selesaikan tu...

Tiba-tibaaaaaa..TING!!!!! acik dapat satu idea... terus pegi cari tudung syria kaler pink yang lama-lama..ohhhh legaaa...nasib ada... acik suruh ALiah pakai...acik cakap takpe ke pakai tudung syria ni...labuh sikit... ALiah jawab,"Baguslah labuh ibu, boleh tutup dada..." Acik terkedu sekejap... terima kasih la pada ustaz dan ustazah yang memberi nasihat dan tunjuk ajar... kadang-kadang tu anak-anak kita lebih muslimah daripada kita mak-mak ni kan....ahaiiiiiiii...


Tiada lain yang dapat menggembirakan hati seorang ibu melainkan anak-anak semua mendengar kata, taat pada perintah Allah dan hormat pada orang tua...




Mudah-mudahan Allah sentiasa melindungi anak-anak kita dunia dan akhirat...



Wassalam