Friday, 24 January 2014

PANDAINYA IBU MASAK :)




Assalamualaikum


Harini sibuk sikit uruskan macam-macam benda...sempat la acik singgah SACC....nak beli barang kat Giant... dah fikir dah harini nak masak Spaghetti Meatball...



Acik suka meatball Marina ni... kurang lemak dan yang benda putih yang kenyal-kenyal tu... kalau meatball lain mesti ada...yang ni memang rasa daging aje..




Beli salad sekali...husben acik suka makan salad...konon nak awet muda la tu...heheh...



Kejap aje dah siap masak spaghetti meatball ni... masukkan sos bolognese Kimball dalam kuali...pastu masukkan meatball ni... dah menggelegak-gelegak udah siap.... kakak tak menyempat nak tunggu orang lain balik tengahari dah makan dulu... takleh tahan katanya... bila makan kata sedap sangat-sangat...

Yang kelakarnya, Aliah dan abangngah masa makan tadi pun cakap sedap sedap sedap... boleh pulak cakap,"Pandainya Ibu masak,"...acik gelak sakan... bukannya kena buat apa pun... masuk-masukkan aje pun diorang kata sedap... takpe la kan...bagi semangat kat ibu suruh rajin masak selalu... 


 

Pagi tadi kawan husben bagi acik sample karipap ni... kawan husben ni siap dah bukak kilang kecik depan rumah.... bagus kan...


Rangup karipap ni...saiz pun besar..isi padat... 


Cucur Badak ni memang terbaik... pedas, terasa udang keringnya... memang sedap sangat-sangat... punah diet acik makan sampai 2 ketul...kehkehkeh...


Selamat Menjamu Selera...


Wassalam