Wednesday, 1 January 2014

MUDAH-MUDAHAN :)




Assalamualaikum


Semalam lepas balik jalan-jalan kat Kompleks PKNS, tiba-tiba dapat call daripada kakak Herbalife... nak oder kuih untuk harini...mulanya acik ingat nak start ambik oder minggu depan, tapi fikir balik, emmmm OK la... takde buat apa pun harini... husben pun sibuk harini angkut barang dari ofis lama ke ofis baru...abangngah tolong sama... lega sikit bila dah settle urusan pindah-pindah ofis ni... mudah-mudahan tahun baru ni bisnes husben makin maju dan sukses...



Tetiba harini acik rajin nak buatkan Karipap Sardin... lama dah acik tak buat karipap ni.. so kena asah balik skil...lama tak buat kang takut lupa lak... bagusnya la karipap sardin acik buat harini tak terbukak masa goreng tadi....memang acik tak kelim dah karipap...cuma sapu putih telur jadi gam bagi lekat... 

Jenuh gak la buat karipap ni... buatnya 1kg tepung aje tapi dekat 2 jam gak la nak perabih... 



Pastu acik buatkan Muffin Butter Marble... yang ni senang sikit nak buatnya.... kejap aje godek-godek, bakar dan siap...

Nasib la sempat siap sebelum pukul 5.00 petang..



Untuk lunch tadi sempat acik gorengkan meehun....sebab makan meehun semalam lazat sangat, tu yang acik masak meehun harini...he he... ingat nak buat meehun macam kawan acik buat semalam...dia letak tauge dan daun kucai... tapi acik malas pulak nak ke pasar... beli barang tadi kat kedai runcit aje...


Semalam kan acik banyak termenung.... masa makan kat A&W tu, sampai kakak tegur kenapa acik termenung tapi mulut ngunyah...hikhik...entahnya dok terfikir bila dengar kesusahan orang lain... tengah fikir camne cara bantu bagi pendapatan tetap kat diorang...kadang tu ada kemahiran tapi taktau nak mula dari mana... ada juga yang pandai macam-macam tapi kudrat dah tak mampu nak buat banyak benda... mudah2an acik dapat idea bernas nanti...

So korang sementara ada tenaga dan masih muda, berusaha la selagi mampu...kurangkan la merungut dan bersungut kat FB tu... daripada merungut tu baik belajar buat kuih ke kek ke...heheh... kumpul la duit untuk masa depan... berdoa pada Allah mohon sentiasa dimurahkan rezeki...banyakkan amal ibadat... mudah-mudahan kita dijauhkan dari segala kesusahan dan dipermudahkan segala urusan oleh Allah...



Wassalam