Thursday, 2 January 2014

BUAT-BUAT SIBUK




Assalamualaikum


Harini dah start sekolah...tapi acik takde la sibuk pun... tinggal 2 orang je yang masih sekolah...pagi cuma Aliah yang pegi sekolah...dah Darjah 4, semua pun dia pandai siap sendiri...kalau pagi ayahnya yang hantar... dekat aje pun... tak sempat lak nak ambik gambar ALiah pagi tadi...esok la yek...buat kenangan..



Kakak lak form 1 sekolah petang... haritu masa orientasi, dapat la acik tengok kelas kakak... semua kawan-kawan kakak besar-besar belaka...kakak yang paling kecik..he he...takpe la kecik..comel ye dok...heheh... dah la kecik, dok belakang lak tu...adeiiiiii...

Tadi pesan kat kakak suruh bawak telekung...kalau boleh biar solat penuh 5 waktu... tahun ni acik nak tegas sikit...biar jadi singa takpe...setiap masuk waktu kena ingatkan diorang... yang anak lelaki ni pun sama, kena ingatkan selalu...

Kakak masukkan telekung dalam beg kartun gambar pompuan tu...acik cakap kakak dah form 1 tak segan ke bawak beg gambar kartun...kakak cakap takpe je...suka hati la awak...asal awak bahagia..


Tadi pegi pasar, dah bajet nak habiskan RM50-00 untuk nak masak 2 hari... cukup-cukup aje tau... so sehari cuma belanja RM25-00... 



Daging masak black pepper


Sayur pucuk paku goreng kicap dengan cendawan


Tempe goreng...feveret kakak dan dikya



Timun dan sambal belacan Adabi..heheh..malas nak tumbuk cili...




Ni pulak telekung dari Vietnam... blogger YANA HALIM yang jual... best telekung ni tau..kain tak jarang..kain lembut lak tu... acik pilih kaler hitam sulam pink...Noni ambik kaler biru... kalau ada yang berminat atau nak jadi dealer boleh call Yana 0192764682... boleh pakai pegi Masjid solat Terawih tahun ni..persediaan awal gitu..he he..


Ceria Selalu :)


Wassalam