Wednesday, 11 December 2013

TERIMA KASIH SERBUK KUNYIT :)




Assalamualaikum


Acik kan kalau tengah P dan hari cuti ni memang lemah betul nak ambik oder apa-apa... harini Selangor cuti kan... tapi sebab Ida Katering yang oder, ku gagah kan la juga... dah cakap dengan Ida kelmarin," Idaaaaaa... kak ina nak bangun lambat hari Rabu ni.." Ida jawab apa..."Ada aku kesahhhh.." kehkehkeh... kalau la ada dekat-dekat Shah Alam ni yang ambik oder buat Roti Jala, memang acik nak sub kat korang... tapi takde... kena la buatkan jugak kan...habis tu nak suruh sapa...dapat gak tigaplohsembilanhengget...lepas dah sehelai blouse...he he.. idak ler...simpan aje :)

Pagi tadi dah suruh husben belikan tepung gandum... masa nak kacau adunan roti jala tu tadi puas la cari pewarna kuning... habis dah rupanya.... ish nak pegi kedai malas la pulak... nak suruh husben lagi sekali kang tak pasal kena penampo jepun...hikhik...memang takkan kena penampo jepun tu tapi tak sampai hati nak suruh lagi... pastu acik call Ida, tanya boleh tak kalau nak buat roti jala tu bubuh kaler hijau...tengok orang lain buat roti jala ada macam-macam kaler...kot la boleh tukar sekali sekala kan... Ida cakap jangan nak buat pelik dari biasa...tak pasal kang orang taknak makan... sudahnya acik cakap boleh tak kalau letak serbuk kunyit aje...Ida kata takpe asal kaler kuning...heeeeeeeeee...


Acik tak suka letak serbuk kunyit ni sebab takut ada bau sikit serbuk kunyit ni kan... tapi dah takde, belasah aje...rupanya bila dah campurkan dalam adunan tepung, takde bau pun.. masa nak kacau tu, suspen gak apsal dah letak serbuk kunyit tapi kalernya masih tak berapa nak kuning... takut lak nak letak banyak sangat... acik pun test la buat sikit...rupanya bila dah masak kat kuali leper tu kalernya baru la nampak kuning...oh legaaaaaaa..

Alhamdulillah siap gak 130 keping dalam masa 1 jam :)

 


Balik hantar roti jala kat Ida tadi, acik pun start masak...lama dah tak masak wei... harini husben tolong potong sayur...sayur ni dah berjanggut dok dalam petiais...he he.. masak sama-sama kejap aje la siapnya kan...

Kejap lagi nak beli bahan nak buat Sardin Puff...nak hantar esok pagi... 


Jumpa lagi :)


Wassalam