Tuesday, 3 December 2013

SSM & SS ALI POPIAH




Assalamualaikum


Siang tadi lepas lunch acik dan husben nak pegi pejabat SSM kat Plaza Alam Sentral...ada urusan sikit... projek tahun depan..mudah-mudahan segalanya berjalan lancar seperti yang dirancang... ingatkan anak-anak taknak ikut...laaaa rupanya semua nak ikut...boring dok rumah katanya...moh ler kita pegi sama-sama...



Selalunya ada je pen dalam handbeg acik ni...tapi harini taktau mana pegi pen... terpaksa la buat muka tebal pinjam pen kat kaunter pertanyaan...nasib orang tu nak bagi... pastu kali kedua kena lagi isi yang tak lengkap...nak pinjam kali kedua, orang lain lak yang dah pinjam pen tu...makanya dia suruh beli pen kat luar...tak lama tu kena pegi photostat IC pulok.... adeiiiiiiiiii...lain kali siap-siap photostat IC dan bawak pen banyak-banyak ye..he he...

Lepas submit borang dan buat pembayaran, kena tunggu lagi sekali...kali kedua tunggu lama gak ambik masa... sorang lapar, sorang haus... acik bawak la anak-anak minum kat bawah...pejabat SSM ni kat tingkat 3...kesian husben tunggu sorang-sorang kat situ..


Kat luar Plaza Alam Sentral ada banyak kiosk...kitorang singgah minum kat kiosk SS Ali Popiah.... feveret acik memang Popia Basah.. banyak-banyak popiah, popiah SS Ali yang acik rasa paling sedap... selain popiah ada jual karipap...ada letak telur rebus..kira boleh la rasa karipap ni...kulit tebal sikit... inti kentang tu sedap..harga 80 sen ke RM1, tak perasan lak..main bayar aje tadi..


Disebabkan acik suka sangat makan popiah basah, dulu ada la pegi belajar buat kulit popiah ni... ahaiiii idok ler teman nak buat kulit popiah...melecur tapak tangan I yang halus lagi lembut ni...kehkehkeh... sebenarnya bukan kerja mudah nak bagi mahir...tangan acik memang tak tahan...panas sangat-sangat...jadinya kulit popiah yang acik agak tebal... sedap lagi kalau yang beli...he he...ngaku tak pandai okey...



Ada jugak jual Mee Rebus kat situ..abangngah la yang teringin nak makan mee rebus ni... rasanya biasa-biasa aje..




Ini budak dua orang sudah mahu mintak komisyen maaaaaaaaa...diorang kata sebab jadi model kat blog ibu...kihkihkih...sabo je la yek...banyak la awak punya komisyen...



Ceria Selalu :)


Wassalam