Friday, 13 December 2013

RUMAH IMPIAN :)




Assalamualaikum


Dulu masa umur acik 6 tahun, acik selalu pergi rumah pakcik acik kat Shah Alam ni...selalu tidur kat rumah dia coz ada anak saudara yang sebaya dengan acik...kitorang kira rapat gak la... masa tu rumah mak abah acik kat Ampang... berangan la masa tu kalau dah besar nanti nak ada rumah kat Shah Alam...nak rumah sama macam rumah pakcik acik ni...



Tak sangka lak angan-angan acik dulu jadi kenyataan... rumah acik sekarang ni belakang lorong rumah pakcik acik tu... bila pakcik dah meninggal, anak-anak arwah dah jual pun rumah tu... setiap kali tengok rumah tu teringat la balik kenangan masa lalu...



Asalnya arwah mak abah menyewa rumah ni... tahun 2000 bila tuan rumah nak jual, acik dan husben pun beli la rumah ni walaupun masa tu kitorang dah beli rumah kat Seksyen 19...dari dulu dah pujuk tuan rumah jual tapi dia taknak jual sampai Shah Alam naik taraf jadi bandaraya baru dia nak jual..masa tu harga rumah pun naik la kan... arwah mak dan abah acik suka tinggal kat sini... dah lama dok menyewa, malas dah nak pindah mana-mana...rumah yang kat Ampang tu arwah sewakan...acik beli rumah ni pun sebab fikir nak jaga arwah mak acik yang tak berapa sihat masa tu...sebagai anak perempuan tunggal, acik rasa tanggungjawab acik untuk jaga kebajikan arwah mak dan abah...lagipun masa tu abang-abang acik takde kerja tetap...




Syukur gak acik beli rumah ni coz rumah acik sekarang ni kat tengah bandaraya Shah Alam....dekat dengan Masjid Negeri...sekarang ni lagi banyak kemudahan MBSA sediakan kat kawasan rumah acik ni... selalu gak la orang datang tanya nak jual rumah ni tak... kalau jual nak duduk mana pulak yek...rumah kat Shah Alam sekarang pun dah mahal bebeno... juta-juta aje... tak mampu dah nak beli...duduk aje la kat rumah ni sampai hujung nyawa :)


Tempat tengok TV...



Tempat bako-bako...


Ni dapur rezeki...kilang buat duit...he he he...



Jumpa lagi :)



Wassalam