Thursday, 19 December 2013

ROTI PURI & KARI AYAM SIHAT :)




Assaamualaikum



Harini semangat betul acik pegi pasar....cadangnya nak beli ayam nak masak kari... masak kari ayam sebab konon nak makan dengan Roti Puri... lama dah acik teringin nak cuba buat Roti Puri ni... tengok kat FB, macam cantik dan sedap je kan... lagipun abanglong suka sangat makan Roti Puri kat kedai mamak..tapi acik tak pernah rasa.... so harini acik cuba buat.... kalau jadi boleh la esok buatkan untuk abanglong....abanglong sampai rumah esok pagi...boleh la brekfes dengan Roti Puri yang ibu sendiri yek...



Alhamdulillah jadi jugak Roti Puri yang acik buat tadi... mula-mula goreng tak jadi...taknak kembung... sedih je rasa... pastu cuba goreng lagi sekali.... tetiba eh jadi kembung...he he he... 

Cerita pasal kari ayam sihat tu kan, alkisahnya dah beria nak masak kari...tengah-tengah nak masak, baru teringat lupa beli santan weiiiii... tak kuasa nak start enjin kereta semata-mata nak pegi beli santan kan... jadinya takyah la letak santan... biarkan kuah jadi pekat... sedap jugak takde santan kan...he heh...sendiri masak cakap la sedap yek...




First time buat Roti Puri...abangngah kata kedai mamak punya lagi nipis kulitnya... ok takpe, next time acik canai la nipis-nipis...ni test aje...tapi camni pun makan dah ok sangat-sangat dah...asal roti tu kembung, kira jadi la tu kan.. 

Resepi ROti Puri ni acik ambik kat blog LinaPG... korang boleh tengok kat situ yek... kalau acik rajin bila-bila nanti acik tunjuk step by step...tunggu kena rajin lagi sekali...he he...



Sebab malas nak beli santan, terus la cakap kari ayam ni Kari Ayam Sihat... kihkihkih..



Jumpa lagi :)


Wassalam