Sunday, 1 December 2013

KASUT SPORT POWERRRRRRRR




Assalamualaikum


Harini kan nak tau takkkkkkk... kitorang pegi Subang Parade lagi sekali..sebab apa...kasut sport Aliah yang beli semalam bila dah sampai rumah, test eh besar la pulak...sambil jalan kaki boleh keluar masuk... kihkihkih... macam mana la semalam boleh tak perasan... punya la banyak kali test... boleh pulak silap... so nak taknak kena la pegi tukar balik kan...

Dah kali kedua datang kedai kasut BATA tu, tetiba abangngah pun nak juga kasut sport... semalam puas la pujuk suruh beli yang baru tapi semalam taknak...anak-anak lelaki acik memang kalau nak suruh beli pakaian ke kasut ke memang payah sikit...berjimat sangat la kononnya kan...tapi kalau gadjet komputer, mak aiiiiiiii habis duit sendiri pun takpe... dan yang paling sadis sekali kan, kasut sekolah abangngah...memang kalau orang tengok kasut sekolah abangngah mesti orang akan cakap, "kesiannya mak ayah tak mampu belikan kasut baru, dah koyak nampak stokin pun, ish ish ish.." Tak ke halnya kan, habis airliur dah cakap jom beli kasut baru, kasut awak dah koyak sangat dah...tapi abangngah tetap taknak...sampai la esok hari last day abangngah kat sekolah... esok lepas ambik je abangngah kat sekolah, kasut sekolah abangngah tu acik nak terus buang masuk dalam plastik hitam... memang tak sanggup dah nak tengok..he he he...

 

Belikan diorang kasut sport POWER aje... ala kejap je ni..lagi berapa bulan dah tak muat... kebetulan pulak semua ada kaler hitam...elok gak...takde la cepat nampak kotor ye dok... kasut sport acik beli semalam kaler kelabu pink...pink tu wajib ada la kan...hikhik... pasni boleh la joging sama-sama..naik basikal sama-sama...kalau rajinnnnnnnn yek...pakai buat jalan-jalan pun ok gak ni kan... ayahnya gak jimat... beli kasut sport 5 tahun lepas tak tukar-tukar sampai la harini... orang lelaki memang camtu kan...selagi tak hancur, selagi tu pakai sampai habis... 

Tapi yang peliknya kan...kasut sport lelaki kalau yang murah pun takleh nak letak kat luar tau ..mesti simpan kat dalam... kalau letak luar, esok lusa alamatnya tinggal kotak kasut aje la buat kenangan..he he.. kalau kasut pompuan lak tak kisah pun... penyamun suka kasut lelaki aje... dulu kasut abangngah yang harga limablashengget pun habis kena sapu wassalam... kelako je kan penyamun ni... sabo je la...

OKbye..sambong cerita esok yek...inshaAllah...


Wassalam