Sunday, 8 December 2013

GAYA MAK DATIN :)




Assalamualaikum


Harini lepas Solat Subuh takleh nak tarik selimut balik... pulak hari Ahad kena siapkan kuih untuk Ida Katering...  walau roti jala yang diodernya cuma 40 keping tapi kena la siapkan juga....pastu ingat nak buat Putri Ayu lepas hantar Roti Jala tu pukul 9.00 pagi...tapi sebab Kakak Koci tak sempat nak siapkan koci 200 biji tu awal sikit, so acik pun terus la buat Putri Ayu...senang sekali jalan hantar pukul 11.00 pagi terus ambik kuih koci hantar kat rumah Ida Katering...

Balik je hantar kuih, terus zzzzzzzzzzzzz...qadhak balik tidur ye...he he he...tidur kejap je coz husben ajak pegi kenduri kahwin anak kawannya....





Teringat pulak nak pakai baju kurung moden banyak manik ni...masa bulan raya haritu baru pakai sekali... kesian kan tak pakai-pakai...dah duduk rumah je kan...masa bila lagi nak pakai kalau tak kenduri kahwin atau hari raya ye dok...lain la kalau masa zaman acik keje dulu... memang bergaya habis kalau pegi ofis...mekap aje sekilo...kihkihkih...

Manik kat bahagian leher tu orang tak nampak pun coz acik pakai shawl tutup dada... takpe la tak nampak... kat bahagian tangan tu dan bahagian bawah baju ada banyak manik juga...

Tahun depan taknak beli baju camni lagi la...nak beli yang simple aje.... ke recycle je baju raya tahun lepas...ada tu baru pakai sekali pastu malas nak pakai lagi coz baju tu glemer sangat...hikhik...segan la pulak...masa beli tak fikir...emmmmmm pompuan...gitu la yek..




Wassalam