Saturday, 14 December 2013

ADIK BERADIK :)



Assalamualaikum


Padi tadi kena buat roti jala dan putri ayu untuk Ida Katering...malas dah nak ambik gambar kuih-kuih tu coz kuihnya itu ituuuuu jugak kan...heheh...takde kuih yang baru...sekarang ni suka buat yang itu aje...

Harini famili abang sulong acik datang dari Melaka...MIL along pun ada tadi..tapi kejap aje...pastu anaknya datang ambik...sempat la MIL along makan kuih Putri Ayu acik tadi...suka dia makan...dia kata asal datang mesti ada kuih...rezeki MIL along la kan...kadang tu acik tak buat kuih apa pun...

Baru kejap tadi famili along balik..adik SIL tu bawak anak2nya pegi iCITY...dari tengahari sampai petang... tu yang along dan SIL dok kat rumah acik...malas dah diorang berdua nak pegi iCITY tu...dah banyak kali pegi kan....acik pun dah tak kuasa nak pegi...he he...

Along datang tadi ada bawak sekali kucing bulu panjang.... nama kucing dia TOM...siap angkut semua alat TOM tu...bekas ek ek pun ada..hikhik...pandai pulak si TOM tu tak ek ek dan pis pis merata....kejenye si TOM tu tido aje.... ingat nak snap gambar si Tom tu tapi SIL tak bagi...takut mati si Tom tu gamaknya sebab katanya umur Tom tak cukup setahun...ye ke kucing mati kalau ambik gambar...si Manja kat belakang rumah tu alhamdulillah hidup lagi...haritu je kuman gigitan tu dah merebak...tapi bila dah bagi makan ubat dan letak ubat gamat, dah sihat sepenuhnya...wallahualam la kan...



Gambar kitorang 3 beradik dengan arwah mak tahun 1992...muka kitorang adik beradik lain2 kan.. dulu masa kat sekolah rendah, kalau acik cakap tu abang acik semua kawan tak percaya...he he...kesian dia... sudahnya abanglong pun ikut kulit abang acik yang no 2 tu kan...tu la..masa pregnenkan abanglong, acik nyampah sungguh tengok muka abang acik tu...haaaaaa kan dah dapat...kihkihkih...

Kitorang 3 beradik ni dulu suka bergaduh...kesian arwah mak pening tengok kitorang...arwah siap pesan kalau arwah dah takde, kitorang adik beradik jangan bergaduh lagi... tapi ye la kan...dulu masing-masing panas baran...rasa nak marah aje... tapi sekarang ni alhamdulillah, ikatan adik beradik tu semakin kuat... dah darah daging kan...air dicincang takkan putus... dah tua-tua ni masing-masing dah matang... syukur la ada SIL yang selalu rapatkan hubungan kitorang...


Jumpa lagi :)


Wassalam