Monday, 16 December 2013

ADA SERINGGIT AJE :)




Assalamualaikum



Dari semalam kakak suspen sangat...sebab harini baru boleh dapat tahu dapat tukar sekolah ke tak... acik cakap kat kakak, takpe la kalau tak dapat tukar sekolah pun...sekolah kat mana pun sama aje..asal ibu senang hantar dan ambik... So pagi tadi acik call la pejabat sekolah seksyen 2 tu...Alhamdulillah dapat gak tukar ke sekolah seksyen 7.... sekolah sama macam abanglong dan abangngah dulu... seronoknya dapat tukar sekolah macam dapat masuk sekolah asrama penuh pulak....he he... tak mintak masuk asrama mana-mana pun... ayahnya nak tengok anak depan mata aje...

 


Tadi pegi la ambik surat tukar sekolah kat sekolah sek 2...terus pegi daftar kat sekolah seksyen 7... sebelum tu pegi photostat apa yang patut...masa nak photostat baru teringat duit dalam purse ada seringgit aje... ahh malas lak nak pegi cucuk duit...kalau photostat 4 helai baru 60 sen aje... ambik la duit syiling dalam kereta... lepas photostat baru pegi ke sekolah seksyen 7... ingat nak pegi serah dokumen aje...rupanya kerani tu suruh pegi beli file peribadi kat koperasi sekolah...harganya RM4-50... camne nak beli...duit ada seringgit aje kan...he he...acik cakap la kat kerani tu beli esok boleh tak...duit akak ada seringgit je ni...kihkihkih...kelako je kan...sapa suruh tak keluarkan duit awal-awal...nasib kerani tu cakap takpe...boleh beli esok... so esok je la beli file peribadi tu sekali beli buku sekolah....




Lepas serah dokumen tu acik pun singgah la rumah Ida Katering ambik duit kuih untuk seminggu.... dah dapat duit Ida tu malas dah acik nak keluar duit lagi...terus pegi sekolah Aliah pulak beli buku sekolah... ingat ramai orang kat kedai buku tadi...rupanya takde orang langsung...kejap aje dah settle...oh lega... ingat nak settlekan semua hal sekolah sebelum nak pegi cuti minggu depan...byeeeeee..



Wassalam