Sunday, 10 November 2013

SUP SAYUR DAN TAHU LEMBUT :)



Assalamualaikum


Harini ada gotongroyong kat tempat acik...tapi acik tak pegi pun... husben aje yang semangat pegi dua kali... nasib la ada salah sorang yang aktif kegiatan penduduk setempat... kalau dua-dua pemaleh, adeiiii kesian MBSA penat anjurkan macam-macam aktiviti...

Sebelum husben pegi gotongroyong tu, dia dah pegi pasar dulu belikan bahan-bahan untuk acik masak... bila acik nak masak, baru perasan tu takde ni takde... terpaksa whatsapp husben listkan lagi barang apa yang patut... nak sendiri pegi beli barang hari Ahad, memang acik maleh sungguh...rasa dok lepek kat rumah aje..he he... kira bertuah gak la dapat husben jenis yang tak kisah dan tak berkira... asal isterinya ni rajin masak, dua tiga kali pun dia sanggup pegi...sayang abe...kihkihkih...


Asalnya nak masak sayur campur goreng... tapi bila fikir ayam bakar, sayur lak goreng...nanti takde kuah la pulak...tu yang tetiba tukar rancangan nak masuk sup sayur...lagipun teringin nak makan tahu lembut... haritu masak tahu lembut berebut dengan kakak...harini beli 4 keping dapat la banyak...puas makan...  tahu lembut ni kena letak last sekali...kalau tak nanti tahu lembut tu pecah-pecah...nak godek dalam periuk pun kena perlahan-perlahan sopan santun...lembut sangat tahu tu kan...


Letak pulak cendawan hitam ni...emmmm memang lazat dan berkhasiat..he he... 


Acik masak awal harini coz nak bagi Nila makan sekali... harini Nila bawak cousin dia datang.... cepat la siap kejenye tu... seronok kalau bagi orang makan...kiranya tetamu la jugak kan... walau hanya pembantu, harus kita layan macam orang biasa juga... kalau boleh apa yang kita makan, itu jugak lah yang kita kena sediakan untuk pembantu makan... In shaa Allah rezeki kita bertambah, hidup pun dapat berkat... 

Selamat Menjamu Selera :)


Wassalam



.