Saturday, 30 November 2013

RISAU




Assalamualaikum


Risau lak abangngah harini tetiba demam...selsema tu dah dari semalam...alkisahnya semalam abangngah mintak izin nak pegi rumah kawan dia...asik dok rumah main game je...boring gak kan...abangngah naik basikal...jauh la jugak...dari seksyen 4 ke seksyen 7... masa kitorang nak pegi gym tu terserempak la dengan abangngah tengah kayuh pecut sebabnya hujan dah renyai... tak lama tu hujan lebat petir kilat semua ada... masa acik call abangngah, dia sempat sampai kat rumah kawan dia tu... kena la hujan sikit-sikit...balik je terus selsema... harini pulak demam... acik risau sebab abangngah ada lagi satu paper hari isnin ni... ayahnya dah bagi makan ubat... kalau tak baik gak esok kena bawak pegi klinik... harap cepat sembuh la kan...

Hari Ahad lepas kan abanglong balik Arau naik keretapi...pastu dah sampai sana, dia tak call-call acik... acik nak call dia pun tak dapat-dapat...dah sms suruh call balik tak call jugak... punya la acik risau... dah sampai ke apa ke...tak tau nak call sapa... hari Selasa baru la abanglong call acik... takde line katanya... adoiiiiiiiii...buat susah hati ibu aje...pok pek pok pek acik bebel kat abanglong...he he... dia call pun sebab suruh bank in kan duit...duit dah habis beli buku, barang macam-macam...sabo je la kan...kalau tak, memang takde la nak call....memang anak bertuah...ahaiiiiii...



Petang tadi masa nak buat Kek Gula Hangus ni acik risau jugak... dah lepas tuang air masa dah hanguskan gula, tetiba lak komfius...air tu acik sukat 1400ml ke 1600ml... ahhhh sudahhh... nak buat 7 adunan kena 1400ml...tapi acik lupa acik sukat berapa...adoiiiiiiiiii tua sudah...tawakal aje la tadi..



Alhamdulillah jadi... kalau tak jadi, nanges lagi sekali... he he... 



Jumpa lagi :)



Wassalam