Sunday, 27 October 2013

SMARTIES COOKIES



Assalamualaikum



Alhamdulillah dah siap cookies untuk kakak bawak pegi sekolah esok pagi... kitorang buat Smarties Cookies... letak yang ala-ala Smarties aje... Smarties ori cepat cair...bila bakar, keluar coklat kat dalam... yang paling bagus coklat ala-ala Smarties yang packing bentuk Spek atau bentuk gelang tu....alaaaa yang kita makan masa kita kecik-kecik dulu...yang ni tahan...tak merekah bila dibakar... dulang yang awal-awal banyak yang merekah sebab letak Smarties yang beli kat pasaraya...dulang yg 3rd & 4th baru cantik bila acik letak smarties murah beli kat kedai aje...


Acik ambik resepi ni daripada blog KAK CT...asalnya resepi untuk Chocolate Chip Famous Amos...tapi acik letak coklat Smarties macam Kak CT buat... sedap tau cookies ni... crunchy je..tapi bahannya banyak sikit daripada cookies biasa..resepi korang boleh tengok kat SINI ye...



Cookies acik ni nampak licin permukaannya sebab acik bulat dan leperkan masa nak letak kat dulang pembakar... kalau nak yang menggerutu tu ke ambik adunan pakai sudu aje ok..


Kakak dan dikya berebut nak letak coklat ala samrties ni... 




Dah siap packing...kakak kata nak jual RM1 sepeket...



Buat sikit-sikit boleh la acik buat...tadi buat 2 adunan dapat 30 peket... kalau banyak-banyak pengsan makcik weiiii...acik rela buat roti jala lagi daripada buat cookies ni..he he..


Cookies!!! Cookies!!! Mari beli cookies !!!



Jumpa lagi esok, inshaAllah :)


Wassalam