Wednesday, 9 October 2013

NASI LEMAK SAMBAL TUMIS UDANG PETAI VS SANDWICH TUNA :)



Assalamualaikum


Korang perasan tak kelmarin dan semalam acik masak kari ayam dan masak lemak daging...dua2 lauk tu bersantan kan...alkisahnya acik guna santan kotak...pulak tu yang besar sekali... petiais acik dah tak berapa nak sejuk sangat bahagian chiller tu...nak beli petiais baru sayang pulak coz masih lagi boleh guna...lain la kalau dah takleh guna langsung kan...so santan kotak kalau dah bukak takleh simpan lama dalam petiais tu... jadinya harini kena masak yang bersantan jugak...nak perabihkan santan tu sebelum santan tu tak elok...



Nasib la orang2 kat rumah ni selim melim aje...kecuali acik aje yang momok sikit..he he...  so harini acik masakkan Nasi Lemak untuk diorang lunch...santan tu pun tinggal sikit aje...takde lemak sangat nasi tu kan... pastu masak Sambal Tumis Udang Petai... mengancam gak ni yek...ihik...



Tapi acik kuat iman..kehkehkeh...diorang makan nasi lemak..acik nak makan Sandwich Tuna ni aje...ohhhh lagi sedap wei... acik makan 2 keping aje... yang lain tu diorang boleh makan petang nanti ke...husben pun suka gak makan sandwich... acik beli Tuna yang dalam olive oil tu...hancurkan pastu letak sedikit olive oil, lada hitam dan perahan lemon... roti guna roti gandum... lazat dan berkhasiat...he he...


Bye...nak hantar dan anak jap..nanti sambong balik... nasib dah lepas masak baru bekalan air takde... sabor je la..sejak dua menjak ni asik takde air aje... nak panggil Karam Singh Walia suruh siasat ni..ihik..



Wassalam