Tuesday, 1 October 2013

KOCI FROZEN..SEDAP GHUPENYE..



Assalamualaikum


Petang tadi teringat lak ada 2 peket koci frozen simpan dalam petibeku...acik buat masa kawan acik yang kat Lubnan tu oder haritu...kawan-kawan acik memang suka sangat makan koci yang acik buat... setiap kali ada Majlis Reunion acik akan buatkan koci untuk diorang-diorang yang mengidam...bila dah sekali makan koci, asik la cakap nak koci nak koci...adeiiii...kuih yang paling leceh gak yang diorang nak...ampunnnn...


Acik defrost kan koci frozen ni 1 jam...pastu baru acik kukus api sederhana selama 10 minit..



Cantik pulak kejadiannya lepas dikukus...dadih santan tu rasa lemak aje... saja je nak buat korang terliur yek..he he..




Owhhhh...inti kelapa pun masih nampak cantik... ececeh...sendiri puji sendiri buat nampak..kihkihkih.. bukan apa tau..kadang-kadang tu buat tak jadi camni...so bila sempurna over excited la kan... bab inti kelapa ni kan ramai yang cerita kat acik orang buat kuih koci ke atau kuih2 yang berinti sekarang ni inti kelapanya guna hampas kelapa...so yang membeli ni rasa tertipu la jugak kan... nak buat camne.. takkan masa nak beli nak test rasa pulak ye dok...kira nasib la...kalau dah rasa tak sedap takyah la beli lagi... kalau nak kompom sedap korang belajar la buat sendiri yek...tapi lecehla sikit nak buatnya ni kan...

Tadi acik pun rasanya yang acik potong sikit tu...emmm memang lazat berkrim... feveret Aliah dan Azwa ni.. korang cuba la buat sendiri yek...nak oder dengan acik memang sekarang ni acik tak rajin..kuikuikui...


Wassalam