Tuesday, 22 October 2013

DAGING MASAK KURMA DAN PAPADOM




Assalamualaikum



Waktu minum shake kat Kelab Nutrisi tadi, terperanjat acik bila Noni bagitau yang pelakon Noreen Noor meninggal dunia... rasa macam tak percaya je kan... sebab tak pernah dengar arwah sakit apa sebelum ni... rupanya arwah menghidap penyakit darah tinggi dan buah pinggang...Al fatihah untuk Allahyarhamah Noreen Noor... moga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan bersama roh orang-orang yang beriman...Amin..

Ajal dan maut di tangan Tuhan... Allah jua yang maha mengetahui... tak kira muda atau tua, sampai masanya kita semua akan mati... Mudah-mudahan kita semua akan dimatikan dalam iman dan Husnul Khatimah (kesudahan yang baik)..." Allahumma ahyina bil iman...Waamitna bil iman... Wadkhilnajannata ma'al iman.."






Tengahari ni acik masakkan lauk Daging Masak Kurma...letak kentang... tahu abanglong suka makan kentang...kalau abanglong takde, memang acik tak letak kentang... anak yang lain suka makan kentang goreng aje... acik gorengkan sekali papadom...suka sangat la diorang makan...




Nak masak kurma ni sama aje macam nak masak kari...cumanya tak letak daun kari aje...  tapi ada gak resepi masak kurma ni yang ada letak kerisik... acik tak letak pun...  Menu harini Daging Masak Kurma, Papadom dan Sayur Asparagus dan Cendawan goreng sos tiram... cukup la tu... acik maleh nak buat sambal belacan ke sambal tempoyak ke...nanti acik yang terlebih makan..he he... 

Selamat Menjamu Selera :)

Petang sikit nanti acik jalan2 blog korang yek :)


Wassalam