Monday, 23 September 2013

HOBI BARU ANAK PEREMPUAN :)



Assalamualaikum



Haritu masa kat kedai Daiso, Azwa dan Aliah beria nak beli kain felt ni..nasib harga 5 hengget...ok la..beli 2 set..dah awal-awal cakap nanti jangan nak suruh ibu yang jahit pulak...mata ibu dah rabun...nak masukkan benang kat jarum pun terkial-kial...hu hu... bila la nak buat spek ni yek... disebabkan maleh nak buat spek, maka tahan aje la mata dah tak berapa nampak ni kan... tua sudah heh...


 

Tinggal ni aje kain felt yang tinggal... banyak dah dibuat macam-macam.. Azwa la suka sangat menjahit... semalam buat bekas letak pensel siap tadi dah bagi kat kawan... pastu Azwa buatkan untuk Aliah juga... Aliah tak reti menjahit...cikgu belum ajar lagi kot..hikhik... 


Azwa tanya acik, cantik tak yang dia buat purse ni... mula tu acik cakap tak cantik sebab jahitnya senget benget... pastu Azwa betulkan jahitan yang senget-senget tu...ni kira ok la ye dok... tadi sibuk nak pegi beli butang-butang tu... layan aje la selagi boleh layan...



Konon nak buat camni la... ni belum siap jahit butang tu lagi... acik cakap nak jahit boleh tapi jangan sepahkan jarum jahit tu... kalau terpijak kang haru pulak kan...kalau sepah kena karate dengan ibu..he he..

Ada aje minat budak pompuan ni kan... pasni tak tau apa pulak...



Wassalam