Monday, 12 August 2013

BEKAS KUIH RAYA 4 BIJI AJE..



Assalamualaikum


Sakan sungguh kitorang jalan beraya harini...dari tengahari sampai ke malam... seronok sangat coz dapat konvoi beraya dengan saudara mara dan famili abang sulong acik... sambil beraya melawat sekali bapa saudara acik sebelah arwah mak yang hanya tinggal 2 orang...

Pakcik2 yang lain ramai yang dah meninggal dunia... pakcik yang 2 orang ni pun dua2 dah uzur... sedih pulak melihat keadaan pakcik2 acik tu... mujur lah ada anak ramai yang boleh membela dan menjaga kebajikan mereka... acik dulu pun macam tu juga...jaga arwah mak hingga ke akhir hayat... memang menjaga orang sakit menuntut kesabaran yang tinggi tapi sebagai anak, itu saja la cara untuk kita balas jasa orang tua kita kan...walau takkan sama jasa kedua orang tua kita menjaga kita dari kecik hingga dewasa...percayalah, setiap apa yang kita lakukan dengan ikhlas, inshaAllah akan dapat balasan baik dari Allah... selagi orang tua kita masih hidup, cubalah sedaya upaya untuk menggembirakan dan membahagiakan mereka okey... jangan sampai bila keduanya dah takde, kita rasa menyesal sebab mengabaikan mereka masa mereka hidup dulu...

Berbalik pada cerita beraya tadikan, segan la pulak bila tengok punyalah banyak kuih2 raya kat rumah yang acik pegi tadi....kuih raya acik ada 4 jenis aje..hikhik... maleh tul la nak sediakan kuih raya banyak2...sebabnya kalau sepupu sepapat atau saudara mara datang kat rumah acik, mesti acik sediakan makanan yang berat2 sikit... lagipun bekas kuih raya acik yang vogue cuma ada 4 aje...kehkehkeh...



Balang ni beli kat SSF Melaka tahun lepas... beli 2 biji aje coz banyak yang penutupnya tak berapa kedap... yang ni pun tak tau la isi cookies boleh tahan lama ke tak...entah2 cepat aje lemau masuk angin...




Yang ni pun beli 2 biji... konon2 vogue la balang kuih camni kan...heheh...entah2 hampeh harapkan lawo aje...





Jadi la tu walau 4 balang aje kannnnn...



Jumpa lagi..


Wassalam