Thursday, 11 July 2013

POPIA GORENG ASAL JADI




Assalamualaikum


Ohhhh leganya dah siap masak..menangis Bazar Ramadhan dah 2 hari kitorang kat rumah ni tak membeli...he he...lawak je.....kejap lagi boleh tengok drama Korea sementara nak tunggu waktu berbuka...

Harini aci buat popia goreng... alkisahya kesian kat kulit popia ni dah naik kejang kat dalam freezer... ada la dalam 12 keping...sayang pulak nak buang... punya la payah nak menggulungnya sebab dah keras... ahhhhh acik belasah aje...asal jadi rupa popia...he he he...


Inti popia ni acik letak kobis, karot, kobis bunga ( yang dah tinggal sikit dalam petiais pun sayang nak buang), udang kering, blackpepper... disebabkan ada 12 ketul aje maleh ler acik nak buat sos bagai... cicah dengan cili sos aje pun sedappppp...

OK Bye...cerita korea dah start... 

Selamat Berbuka :)


Wassalam